Hot Stuff

Monday, October 19, 2009

:: Buat Mawar Yang Ku Sayangi::


Jagalah dirimu sebaiknya wahai wanita=)

Berhati-hatilah, jagalah dirimu wahai wanita. jangalah memberanikan dirimu untuk melakukan maksiat yang kecil , terlebih lagi yang besar. ingatlah! bahawa Allah melihatmu, maka janganlah melanggar perintahNya dan terperosok ke dalam apa yang dimurkaiNya. Semoga Allah menjaga dan menghiasi dengan takwa. Laluilah jalan keselamatan yang diantaranya:

* Tidak berdua-duaan dengan lelaki yang bukan mahram. Baik di rumah, di dalam kereta , di sekolah dan tempat lain. Jadilah umat yang taat kepada Allah dan RasulNya.

* Tidak sering keluar pasar. Jika keluar hendaklah bersama mahramnya. Jangan merendahkan suara atau berlemah lembut dalam tutur kata dengan penjual.

* Hindarilah tabarruj(berhias diri) dan sufur(tidak menutup aurat) ketika keluar rumah kerana ia menyebabkan fitnah dan menarik perhatian. berserderhanalah dalam berpakaian.

* Hindarilah daripada membaca majalah dan menonton filem yang merosakkan. kurangkan aktiviti menonton tv.

* Hindari muzik yang melalaikan. Hiasi pendengaranmu dengan lantunan ayat-ayat suci al-Quran, rutinkan membaca zikir dan istighfar.

* Takutlah kepada Allah s.w.t dengan rasa takut yang paling tinggi. Bayangkan jika sedang berzina kemudian meninggal dunia tanpa pengetahuan ibu bapa?naudzubillah minzalik.

* Perbanyakkan doa kerana umat nabi termasuk orang yang sentiasa dan banyak beristighfar.

* Jangan biarkan waktu senggang berlalu, kecuali anda membaca al-Quran, menghadiri majlis ilmu. Berusahalah menghafal apa yang mudah dari al-Quran.

* Bersegera bertaubat.SEGERA!

* Ingat! telefon adalah salah satu alat yang boleh meransang nafsu.

* Meninggalkan maksiat (segala perbuatan yang mendatangkan dosa). Rasulullah bersabda:"Apabila seorang wanita solat 5 waktu, puasa di bulan Ramadhan, jaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka dia akan memasuki mana-mana pintu syurga yang dikehendakinya."

* Membina bi'ah yang solehah. berhati-hati dalam memilih sahabat. pastikan sahabat itu seorang yang boleh mendorong kita ke jalan yang diredhaiNya.


Jagalah dirimu wahai wanita..
kerana maruah mu umpama senipis helaian rambut. Jangan biar diri mu mudah dinoda, kerana apabila telah ternoda, ianya bagaikan epal busuk yang tidak berguna.. 

Jagalah dirimu wahai dirimu wanita.. 
dari cengkaman lelaki yang buas yang melata. yang tidak kenal erti budaya atau agama. rakus membaham mereka yang terleka..

Jagalah dirimu wahai wanita..
dari fitnah dan ancaman dunia. jangan biarkan dirimu hanyut dibuai keseronokan yang fana. kerana ia akan kelak binasa.

Jagalah dirimu wahai wanita. 
dari kebuasan lensa yang tidak kenal siapa. bila tergambar pasti merana, malu datang sayu hiba.. 

-fahamilah kata2 ini agar tidak mudah leka dengan insan bernama lelaki-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...