Hot Stuff

Sunday, October 4, 2009

:: Perjuangan Ini ::




Ya Allah...
Ku mulakan perjalanan ini dengan namaMu ya Allah..
Yang maha pengasih lagi maha penyayang...
ku mohon...
peliharalah imanku...
seperti yang aku minta dalam solatku..


solat sunat awwabin...
bukan untuk kembara ini sahaja...
tetapi untuk selamanya...


ya Allah, izinkan aku pergi sebagai As-Saihun,
kembara demi ilmu dan agama...
redhailah aku sebagai hambamu...
hanya redhaMu itu yang kuharapkan dalam hidupku.....


sungguh Engkau mengetahui Ya Allah...
telah banyak yang ku korbankan,
untuk berada di jalan ini ya Allah,
dan banyak pula rintangan yang Kau berikan padaku,
untuk menguji sejauh mana keimananku....


pernah aku hampir kecewa...
namun aku tak pernah kecewa dalam berdoa kepadaMu..
kerana hanya rahmatMu yang kuharapkan dalam hidupku...


ya Allah,sungguh banyak nikmat yang Kau berikan padaku..
sehingga suatu masa ia menjadi ujian buatku...


ya Allah,
perjalanan ku ini baru bermula,
dan sungguh aku tak tahu dimana pengakhirannya,
maka,
pimpinlah aku,
bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai,
agar aku tak tersalah langkah,
mencari jalan pulang


Ya Allah,
hanya Engkau yang maha mengetahui,
apa yang tersurat dan tersirat di hatiku,
ya Allah,
sungguh aku rindu pada mereka....
pada abah dan ibu....
pada mujahidku yg pernah kau hadirkn btku...
pada abang dan adik-adikku...
pada sahabat-sahabatku...
dan sungguh hanya Engkau yang maha mengetahui betapa kasihnya aku pada mereka...


ya Allah,
ku titipkan doa buat mreka...
peliharalah mereka,
berikan keselamatan dan perlindunganMu,
panjangkanlah umur mereka..
agar aku dapat berbakti dan membalas jasa mereka...
bimbinglah mereka
ke jalan yang Engkau redhai....
Amin ya rabbal alamin.....


ku pohon redhaMu ya Allah


mati syahid @hidup mulia

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...