Hot Stuff

Friday, June 25, 2010

:: Kiranya kau tahu ::


Ia bukanlah satu cerita rekaan..Tanpa menambahkan perisa dimana-mana bahagian dalam cerita ini, jijah kisahkan kepada sahabiah sekalian suatu kisah benar yang terjadi kepada salah seorang dari rakan jijah..dan izinkan jijah rahsiakan namanya disini. Begini ceritanya...

Tidak tahu di mana harusku mula...setiap kali aku melihat wajah lelaki,kenangan pahit yang pernah menimpa diriku berulang kembali. Ligat ia bermain di benakku! Rakaman ceritanya sungguh jelas..

Dan ketahuilah setiap kali itu jugalah air mataku menitis...entah ke berapa kali..sukar bagi aku menghitungkannya...! Linangannya membasahi pipiku, ia bukanlah tangisan dari mataku, tetapi mengertilah bahawa itulah tangisan dari dalam ...lubuk hatiku!

Walaupun kini sudah 2 tahun usia bagi suatu tragedi hitam yang menimpa diriku.. tetapi aku tidak mampu melupakannya! Hatiku menangis..Jiwaku merintih! Andai dapat aku dilahirkan semula...hanya itu saja caranya untuk aku melupakan tregedi hitam itu.

Aku cemas setiap kali adanya rombongan masuk meminang ke rumah ku! Aku cemas! Walaupun aku tahu dan sedari itulah yang dinantikan oleh setiap wanita! Itulah saat yang ditunggu-tunggu, apatah lagi jika yang datang meminang adalah lelaki idaman hati, punya iman yang sejati!

"Kau tolak lagi?" ibu menyoal ku keras...
"Apa yang kau mahu Murni...orangnya bergaji besar, berilmu...apa lagi yang tak cukup Murni?"

Begitulah..kerenah ibu setiap kali pinangan, aku tolak! Oh ibu, bukan sengaja aku menolak pinangan yang mendatang, Aku juga wanita yang inginkan seorang suami yang membimbingku..malah itu sudah menjadi lumrah dan apa yang didam-idamkan oleh semua wanita, menjelang usia perkahwinan! 

Tapi ibu..oh bagaimana harus aku luahkan semuanya? Kenapa kenangan itu menghantui aku..walaupun sudah 2 tahun berlalu?

*********************************

Kenangan itu masih kulipat kemas dalam diari hidupku.
Saat di mana aku kehilangan...sesuatu yang amat berharga!
Di saat diriku dihempam sesusuk badan yang tegap...
Merampas segalanya yang menjadi milikku! 
Dengan begitu rakus..tanpa berperikemanusiaan...aku...aku dinodai! Tangisan dan jeritanku umpama tiada bermakna. Sekujur tubuh sasa itu mengasari tubuhku, mencuri pandang pada seinci tubuhku...!Darah yang mengalir akibat kekasarannya...akibat nafsu melurunya, membasahi pakaianku...oh! terlukanya hatiku!Aku dirobek, dicarik..umpama ...oh aku tidak mampu untuk meneruskannya lagi!

Ibu, kerana itulah persoalanmu tak pernah aku jawab. Kerana padaku sendiri tiada jawapannya! Bukan aku mahu menjadi anak yang durhaka, bukan aku tidak tahu keinginan ibu melihat anaknya berumahtangga...tapi apa dayaku ibu!
Tragedi itu menjadi igauanku! Ia menjadi mimpi yang mengisi tidurku!Menemani hidupku!

Kiranya kau tahu rahsiaku..wahai lelaki
masihkah kau sudi meminangku?
Relakah kau memiliki isteri sepertiku?
Mahukah kau pada diriku yang sudah tiada lagi....nilainya ini?
Sanggupkah kau memimpin tanganku
membimbingku ke Syurga? Dan adakah aku layak bersamamu ke sana?

Wahai lelaki...
solatmu tinggi nilainya, aku tidak pernah berniat untuk mengotorinya!
Nur di wajahmu, terpancar indah menyinari seluruh tubuhmu..
Dan aku tidak mahu walaupun nafasku mengenaimu..!
kerana aku takut mencemari kesucian jiwamu!
Kau seorang lelaki yang baik, dirimu menjadi idaman wanita solehah...
Dan aku tidak mahu menghancurkan cita-citamu!

Bila aku tidak mampu lagi memiliki kembali sesuatu yang telah pun aku kehilangan?
Jangan kau marah padaku..setiap kali aku menolak pinanganmu. Itu adalah tandanya aku tidak mahu dirimu terkena percikan "kekotoran" ku!
Ramai wanita menantimu..dan kau juga layak memiliki wanita solehah! 

Wahai lelaki... dengarlah rintihanku bahawa di sebalik diriku ini, aku menyimpan satu rahsia!
Dan aku takut ...kiranya kau tahu rahsiaku!"



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...